Aksaray Son Dakika Haberleri 2023

İş Yerini Harika Yapan Kâr Değil, Kârlı Yapan Harika Olmasıdır!

1992 yılından bu yana iş yeri kültürü konusunda küresel otorite olan Great Plce To Work®, her yıl gerçekleştirdiği sayısız çalışan tecrübesi anketi datalarına nazaran bir iş yerini mükemmel yapan şeyin kâr olmadığını, lakin şahane bir iş yerinin kârlılığı artırdığını tespit etti. Tahliller, çalışan tecrübesinin, tertiplerin uzun vadeli sonuçlarının varsayım edilmesinde kullanılan en güçlü göstergelerden biri olduğunu ve kurum kültürüne yatırım yapmanın, tertipleri daha kârlı hale getirdiğini gösteriyor. İş yeri tecrübesi istikrarlı biçimde olumlu düzeye sahip olan çalışanların iş yerinde kalma mümkünlüğü artarken bu çalışanlar tükenmişlik meselesiyle daha az karşılaşıyor ve işleri için daha fazla efor göstererek tertibe daha yüksek inovasyon suratı kazandırıyor. Sonuçta da yüksek itimada dayalı kültüre sahip tertipler daha fazla kâr elde ediyor. Araştırmaya nazaran Great Place To Work® En Yeterli İşverenler™ listelerinde yer alan tertipler, piyasanın geneline kıyasla 3,33 kat daha âlâ performans gösteriyor. Bu farkın vakit içerisinde büyüyerek şaşırtan bir boyuta ulaşabildiği de gözlemlendi.

 

Kurum kültürü sıkıntı devirlerde de finansal muvaffakiyetin kaynağı!

2023 yılında resesyon endişesiyle çok sayıda tertip maliyetleri kısma yoluna gitti ve başkanlar, üzerlerindeki inovasyonu ve kârlılığı artırma baskısının artmasıyla birlikte kurum kültürünün resesyon periyotlarında ve takip eden yıllarda finansal muvaffakiyet için kıymetli bir gösterge olacağını göz arkası ettiler. Fakat bilgilerin de kanıtladığı üzere kurum kültürü, tertiplerin kârını artırmaya 5 biçimde yardımcı oluyor:

 

1. Şahane iş yerlerinin çalışanları elde tutma oranları daha yüksek

Great Place To Work®’ün her yıl hazırladığı en kıymetli liste olan Türkiye’nin En Âlâ İşverenleri™ listesine giren tertiplerin çalışan evre suratı, öteki şirketlere kıyasla yarı yarıya daha düşük. Tertiplere oldukça değerliye mal olan çalışan evre suratı, yüksek itimada dayalı kültüre sahip tertiplerde gözlemlenmezken ayrıyeten bunların en yetenekli çalışanları bünyelerine katmalarına da yardımcı oluyor. Üstelik En Yeterli İşverenler™ listesinde yer alan tertiplerin çalışanlarının patronlarını diğerlerine tavsiye etme olasılıkları da 6 kat daha fazla.

İlginizi Çekebilir;  Bayrampaşa buram buram fesleğen kokuyor

 

2. Olağanüstü iş yerlerinin çalışanları ortasında tükenmişlik oranı düşüktür

Organizasyonların verimlilik konusunda tasalarının olduğu şu günlerde aslında tükenmişlik yaşayan çalışanlar, tertibin kıymetli iş gayelerine ulaşmasına yardımcı olmak yerine “sessizce istifa” sürecine giriyor yahut etkin olarak bir sonraki işlerini arıyorlar. Araştırmacılara nazaran, iş yerinde yaşanan gerilimin Türkiye iktisadına önemli oranda maliyeti var. Tükenmişlik yaşadığını bildiren çalışanların faal olarak farklı bir iş arama mümkünlüğü 2,6 kat, hastalık müsaadesi alma mümkünlüğü yüzde 63, acil servise başvurma mümkünlüğü ise yüzde 23 daha fazla. Great Place To Work® araştırmasına nazaran tipik bir tertipteki çalışanların sadece yüzde 16’sı tam potansiyelini kullandığını ve geliştiğini belirtirken En Güzel İşverenler™ listelerindeki tertiplerin çalışanlarının yüzde 58’i ise refah/mutluluk düzeylerinin yüksek olduğunu belirtiyor. Birebir formda Great Place To Work®’ün çalışan ebeveynlerle ilgili yaptığı araştırmaya nazaran, bu çalışanlara ruhsal olarak inançlı ve sağlıklı bir çalışma ortamı sunabilen ve onlara ehemmiyet verdiğini gösteren tertiplerde tükenmişlik yaşayan ve istifa eden çalışan ebeveynlerin oranı daha düşük. Bu da tertiplerin iş gücü maliyetinden tasarruf ettiği manasına geliyor.

 

3. Mükemmel iş yerlerinin inovasyon suratı daha yüksek

Bulundukları tertibe güvenen çalışanlar, daha yüksek performans gösteriyor ve tertibe daha fazla katkı sağlıyor. Ayrıyeten bu çalışanlar inovasyon ve verimlilik oranlarını da yükseltiyorlar. Great Place To Work® araştırmasına nazaran, tertipler tüm çalışanların inovasyon çalışmalarına dahil olmaya teşvik edildiği ”Innovation by All (Herkes Tarafından Yenilik)” yaklaşımını uyguladıklarında, en yüksek inovasyon düzeylerine ulaşıyorlar. Daha fazla sayıda çalışanın inovasyon süreçlerine dahil edildiğini ve kapsayıcılığın olduğu tertiplerde yıllık gelir artışı, çalışanları inovasyon süreçlerine dahil etme puanı daha düşük sonuçlara sahip olan tertiplerden 5 kat daha fazla. Tüm bunlara ek olarak en âlâ tertiplerin kapsayıcılık düzeyi daha fazla olan iş yerlerinin gelirlerini yüzde 550 daha süratli artırması, muhakkak çalışan kümelerini dışlamanın maliyetinin ne kadar büyük olduğunu gösteriyor.

İlginizi Çekebilir;  Ege Üniversitesi ailesi bayramlaştı

 

4. Kusursuz iş yerleri ekonomik resesyonlardan sonra daha süratli toparlanıyor

Ekonomik resesyon periyotlarında kurum kültürü içerisinde hangi çalışan kümelerinin öteki çalışan kümelerine nazaran daha az dikkate alındığı yada dışlandığı daha da kıymetli hale geliyor. Araştırmada, farklı çalışan kümelerinin kendilerine grubun gerçek bir üyesi üzere davranılmasının, yeni bir gruba katıldıklarında güzel karşılanmalarının ve idarenin dürüst ve ehil olmasının tertipleri büyüttüğü görüldü. En güzel örnek, COVID-19 salgınıyla birlikte çabucak hemen her tertibin, 2020’de başlayan global krizin beraberinde getirdiği zorluklara cevap vermekte zorlanması ancak en süratli toparlanmanın, yüksek inanca dayalı kültürlere sahip tertiplerde gözlenmesi.

 

5. Olağanüstü iş yerlerinin finansal performansı daha yüksek

Harika bir kurum kültürünü tertipler için bu kadar pahalı kılan tek şey yalnızca kısa vadeli maliyet tasarrufları değil. Çalışanlara yatırım yapmak, uzun vadede de tertipleri başarılı kılıyor. Araştırmaya nazaran En Âlâ İşverenler™ listesindeki tertiplerin, finansal olarak yılda yüzde 2 ila yüzde 3 oranında daha âlâ performans gösterdikleri tespit edildi. Çalışanlara âlâ davranmak, yalnızca bir çalışan olarak değil, bir insan olarak paha göstermek, sırf şirket paylarının daha uygun performans göstermesiyle değil, şirketin gelecekteki performansıyla da temaslı. Standart şirketlerin, işinden şad çalışanların oluşturduğu tertiplerin kıymetini yakalamaları 4-5 yıl sürüyor.

 

Harika işyerleri, Great Place To Work® Sertifikası™ ile belgeleniyor

Great Place To Work®, farklı büyüklük ve bölümlerdeki tertiplere 30 yıldan fazla müddettir harika iş yeri olmaları ve kendilerini geliştirmeleri konusunda ölçmeler yaparak araştırma ve danışmanlık hizmeti veriyor. Bu bağlamda Great Place To Work®, çalışanların mevcut işyerlerindeki tecrübesine odaklanan Trust Index™ anketi ve Culture Audit™ for All metodolojisiyle tertibin herkes için olağanüstü bir iş yeri oluşturmadaki tecrübelerini ölçümlüyor, raporluyor ve yol haritaları çıkartıyor.

İlginizi Çekebilir;  Sovos'ta İki Üst Düzey Atama

 

Great Place to Work® hakkında

Great Place to Work® işyeri kültürü konusunda küresel otorite pozisyonundadır. 1992’den bu yana gerçekleştirdiği 100 milyondan fazla çalışan anketinden elde ettiği engin bilgiler ile bir işyerini mükemmel hale getiren şeyin ne olduğunu ortaya koymuştur: İtimat. Great Place to Work® kuruluşlara kültürlerini ölçme ve tüm çalışanları için yüksek inanca dayalı iş tecrübesi oluşturarak daha uygun iş sonuçları elde etme bahislerinde takviye olur. Emsalsiz kıyas bilgilerinden faydalanarak Great Place to Work® Certified™listesi ve Fortune dergisinde yıllık olarak yayınlanan 100 Best Companies to Work For® ve World’s Best Workplaces™ listeleri de dahil olmak üzere ABD ve 60’tan fazla ülkedeki Best Workplaces™ listelerinde yer alacak şirketler belirlenir. Tüm faaliyetlerini, tüm kuruluşlara A Great Place to Work For All™sertifikasyonuna hak kazanmaları için yardımcı olarak daha uygun bir dünya oluşturma misyonuna uygun olarak gerçekleştirir.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yoruma kapalı.